top of page

Appie en de ijsberen

Openbaar·7 leden

Twijfel over DPMM foundation certificering

Beste allemaal. Ik werk al een tijdje in projectteams, maar merk dat ik behoefte heb aan een meer gestructureerde methode. De Dynamic Project Management Method Foundation spreekt me aan vanwege de duidelijke rollen en het projectlevenscyclusmodel. Toch twijfel ik of het foundation-niveau voldoende diepgang biedt voor mijn situatie. Ik wil vooral meer inzicht krijgen in risicobeheer en kwaliteitsaspecten binnen projecten. Ook vraag ik me af hoe het examen precies is opgebouwd en hoeveel voorbereiding daarvoor nodig is. Heeft iemand deze training gevolgd en kan wat praktische informatie delen?

9 weergaven

Hoi, ik heb de training recent gevolgd. In twee dagen van 14 contacturen worden de principes van de methode stap voor stap behandeld, inclusief rollen, verantwoordelijkheden, planning, controle en kwaliteitsmanagement. Ook risicobeheer en veranderingsmanagement komen uitgebreid aan bod. De cursus is gericht op voorbereiding op het officiële examen EXIN DPMM Foundation. Dit examen bestaat uit 40 meerkeuzevragen, duurt 60 minuten en vereist minimaal 65 procent correcte antwoorden om te slagen. Een examenvoucher is inbegrepen bij de cursus en je ontvangt geaccrediteerd lesmateriaal.

bottom of page